Retour voorwaarden

Particulier

Als particulier kunt u altijd om welke reden dan ook uw artikel terug sturen. Jelsky hanteert voor consumenten de wet koop op afstand. U dient dit wel binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via de retourmeldingen-pagina voor een snelle afhandeling. Als er geen afwijkende factuurafspraken met u zijn gemaakt, ontvangt u na ontvangst van de goederen binnen 10 werkdagen uw creditnota. De kosten van het terugsturen van de producten zijn voor de afnemer. U dient rekening te houden met ongeveer de volgende kosten: Tot 10 kg (maximaal formaat 100x50x50cm) ongeveer 7 euro, tot 30 kg (maximaal formaat 175x78x58cm) ongeveer 15 euro. Alle afwijkende formaten en gewichten zijn palletzendingen. U dient dan rekening te houden met ongeveer 50 euro aan kosten voor het retourneren van de producten.

Zakelijke klanten

Wanneer u als bedrijf, stichting, school of overheid een artikel wilt retourneren, dient u dit binnen 14 dagen na levering bij ons aan te melden via het retourformulier op de website. Onze afdeling retouren beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd.

Als u zelf een vergissing heeft gemaakt of u heeft zich bedacht, dan verzoeken wij u dit te melden binnen 14 dagen na levering via het retourformulier. Onze afdeling retouren beoordeelt uw retouraanvraag en informeert u per e-mail of deze aanvraag wordt geaccordeerd. Wanneer het akkoord is en wij hebben het artikel goed ontvangen in ons magazijn, krijgt u het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd. Jelsky hanteert 10% magazijn en handelingskosten voor goederen met een minimale retour waarde van 50 euro excl. BTW.
U dient zelf de goederen op te sturen.

Voorwaarden

De artikelen

  • moeten ongebruikt en in originele, onbeschreven, onbeschadigde verpakking ontvangen worden.
  • mogen niet bedrukt zijn, tenzij wij ze specifiek voor u op voorraad houden.
  • met een houdbaarheidsdatum moet nog minstens 1 maand geldig zijn.
  • zoals agenda’s, kalenders e.d. moeten nog minstens 10 maanden bruikbaar zijn.

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:

  • Softwarepakketten, computer hardware,printers, postzegels, kassa’s, inkcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, waterkokers, koffiezetapparaten (indien geopend).
  • Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u gemaakt c.q. bedrukt zijn.
  • Bureaustoelen, kantoormeubilair, kantoormachines of presentatiemiddelen die op bestelling worden gefabriceerd, dit zijn producten die zijn aangeduid met een levertijd van 5 werkdagen of langer.
  • Bestelartikelen voor onze zakelijke klanten. Dit zijn artikelen die speciaal voor u worden besteld. U herkent deze producten aan de levertijd, de aangegeven levertijd is ‘5 werkdagen of langer’ of ‘levertijd op aanvraag’.
  • Artikelen die besteld zijn uit de Outlet-koopjes door zakelijke klanten.
  • Boeketten verse bloemen, kantoorplanten en kerstgeschenken.
  • Voor zakelijke klanten is het alleen mogelijk om de originele besteleenheden te retourneren conform onze website.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  • Meld op Jelsky.nl retourmeldingen dat u een artikel retour wilt sturen.
  • U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
  • U ontvangt daarna via e-mail instructies over de afhandeling hiervan.
  • Na ontvangst van uw zending, wordt er binnen 10 werkdagen een creditnota opgemaakt en aan u toegezonden.
  • Indien zakelijke klanten, de artikelen retourneren buiten onze retourvoorwaarden om, behouden wij het recht deze artikelen terug te sturen op kosten van de rechtmatige eigenaar zonder creditering van het factuurbedrag.

Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen voor een ander artikel, omdat de retourprocedure en de bestelprocedure verschillen. U kunt uiteraard altijd het artikel opnieuw bestellen via Jelsky.nl.